Search
Close this search box.
FCG:n Ilmi™Ilmastovaikutusten kartoitus tuo ilmastonmuutoksen vaikutukset palvelutuotannossa ilmi

Kartoituspalvelu hyvinvointialueille ilmastotyöhön

Riikka Nurmi
Riikka Nurmi
Valmiina tuplaamaan tuloksesi tai parantamaan tuottavuuttasi? Olen napakka tuotteistaja ja arjen muutosten maaliin saattaja. Varaa puolen tunnin tapaaminen - kirkastetaan tavoitteet ja hyödyt sekä askelmerkit tuotteistuksen tai liinauksen etenemiseen. riikka.nurmi@noste.fi ✆ 040 501 7510

FCG Oy on suomalainen suunnittelu- ja konsultointialan yritys, joka tuottaa ratkaisuja kestävän tulevaisuuden rakentamiseksi. Ilmastonmuutokseen liittyvien palveluiden kehittäminen kaipasi keskustelua, yhtenäistä näkemystä sekä myyntivalmista palvelua.​

Tuotteistimme yhdessä FCG:n sote- ja ilmastoasiantuntijoiden kanssa uuden Ilmi™ ilmastovaikutusten kartoituspalvelun, joka parantaa hyvinvointialueiden edellytyksiä toteuttaa ilmastovastuullista palvelutuotantoa. Tilannekuva palvelutuotannon vaikutuksista ilmastoon saa tuekseen faktoja, ja ymmärrys toimintaympäristöstä ilmastokriisin aikana sekä ilmastonmuutoksen vaikutuksista kehittyvät.

Projekti toi oppia tuotteistuksesta ja sen systematiikasta. Oma ajattelumme kehittyi ja lähestyminen omien palveluiden tuotteistukseen selkeytyi. Olemme todella tyytyväisiä projektiin. Sami Miettinen, liiketoimintaryhmän johtaja, Talous ja sote

Tutustu Ilmi™ ilmastovaikutusten kartoituspalveluun.

Usein tuotteistaminen kannattaa aloittaa sisäänheittotuotteesta, jonka tarkoitus on avata tietä kattavampiin ja kalliimpiin palveluihisi. Hyvä sisäänheittotuote on suhteellisen edullinen, helposti ymmärrettävä ja lähes jokaiselle valitsemasi asiakaskohderyhmän asiakkaalle tarpeellinen. Usein juuri kartoituspalvelu toimii hyvin sisäänheittotuotteena, sillä se todistaa ostajallesi, että hänellä on ongelma, johon hän tarvitsee varsinaista ratkaisuasi.

Noste -suolakaivos® -tuotteistusprojektissa kiteytämme palvelulle hyvän tuotteistuksen tunnusmerkit myyntiesityksen runkoon. Myyjäsi pääsevät heti projektin päätyttyä asiakkaisiin.

Suolakaivoksen osallistujat ovat yrityksesi eri toiminnoista – myynnistä, markkinoinnista, ja palvelutuotannosta. Hyvä projektiryhmän koko on noin 6-8 henkilöä. Asiakkaamme nostavat usein yhdeksi tärkeimmistä tuotteistusprojektin hyödyistä sen, että yrityksen eri asiantuntijat ovat ensimmäistä kertaa yhdessä tuotteistamassa. Yhteinen näkemys kasvaa ja kirkastuu.

Mikä sinulla on tilanne? Tarvitsetko uutta palvelua avaamaan asiakkuuksia? Tai puuttuuko asiantuntijoiltasi yhteinen sanoitus palvelusta? Suolakaivoksessa omat asiantuntijasi ohjatusti puristavat palvelun tuotteistuksen kasaan. Tuotteistus on konkretiaa – käärimme heti hihat ja alamme tuotteistamaan. Lue lisää Suolakaivoksesta.

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset