Noste-suolakaivos® on neliviikkoinen tuotteistusprojekti

Noste-suolakaivos on neliviikkoinen tuotteistusprojekti ja valmennus

Noste-suolakaivos on suurpaineprojekti ja valmennus, jonka avulla puristat höttöisenkin idean helposti ostettavaksi palvelutuotteeksi neljässä viikossa.

Myyjäsi hihkuvat riemusta, kun he saavat selkeästi paketoidun  kokonaisuuden sisäänheittotuotteekseen.

Projektiryhmäsi valmentajana toimii Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen. Hän opastaa, näyttää mallisuorituksia, antaa suoraa palautetta ja potkii porukkaasi vauhtia.

Opit tuotteistamisen perusteet itse tekemällä. Samalla saat kouraasi myyntivalmiin palvelupaketin. Myyjäsi pääsevät heti testaamaan sitä aitojen asiakasehdokkaiden luo.

Kuulostavatko oireet tutuilta?

Hinta

9 850 € + alv 24 %
Projektin sisältö
Varaa projektisi

Suomen kokenein tuotteistaja avuksesi

DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien ja muiden asiantuntijoiden palveluja jo 20 vuotta. Hänen vuonna 2007 ilmestynyt Tuotteistaminen-kirjansa on kestohitti. Siitä on myynnissä nykyisin jo seitsemäs painos.

Noste-suolakaivoksessa saat Jarin konkreettiset tuotteistusohjeet omaan tilanteeseesi sovitettuna. Saat lentävän lähdön. Pääset pian laskuttamaan asiantuntijoittesi työstä enemmän kate-euroja.

Suomen kokenein tuotteistaja
Jari Parantainen on Suomen kokenein tuotteistaja
Kenelle Noste-suolakaivos sopii?

Kenelle Suolakaivos-projekti sopii parhaiten?

Noste-suolakaivos-tuotteistusprojekti sopii erityisesti huipputekniikkaa tai asiantuntijapalveluja toimittavien b2b-yritysten johtajille, kärsimättömille myynnin ammattilaisille ja projektitoimituksista vastaaville asiantuntijoille.

Suolakaivoksen avulla nostat hetkeksi painetta pytyssä niin, että jo kauan lykkäämäsi tai jumiin päätynyt tuotteistushanke vihdoin jyrää maaliinsa.

Suolakaivokset sopivat erityisesti sellaisille asiantuntijoille, jotka haluavat napakan sisäänheittotuotteen. Tuloksen täytyy siis olla jotain hyvin selkeästi rajattua, suhteellisen edullista ja asiakkaan kannalta vaivatonta & riskitöntä ostettavaa.

Kenelle Suolakaivos-projekti ei sovi?

Suolakaivoksen idea on se, että asiantuntijasi raatavat ja tuotteistavat itse – muuten he tuskin oppivat mitään. Juuri siksi projektin nimikin on  Suolakaivos. 

Noste-suolakaivos ei siis ole tarkoitettu sellaiselle projektiryhmälle, joka haluaa avaimet käteen -tuotteistuksen mahdollisimman vaivattomasti.

Huomaa myös, että Noste-suolakaivoksen työkieli on aina suomi. Projekti on aivan riittävän vaikea jo kotimaisellakin kielellä. Toki tulokset voidaan sitten kääntää heti hankkeen lopuksi mille kielelle tahansa.

Kenelle Noste-suolakaivos ei sovi?
Noste-suolakaivoksen hyödyt

Miten asiantuntijasi hyötyvät?

Jos et ole tyytyväinen Suolakaivokseesi, saat rahasi takaisin.

Takuun edellytyksenä on vain reilu avoimuus. Tykitä kritiikkisi kiertelemättä ja kaartelematta kirjallisesti niin, että Jari voi julkaista sen nimelläsi varustettuna. Kuvasi olisi kiva yllätys. Mitä yrmympi ilme, sitä parempi.

Kokemuksia Jari Parantaisen palveluista

Mikä muuttuu tämän valmennuksen ansiosta?

Ei laulua, ei leikkiä -leimasin

Saat neljässä viikossa kolme tärkeintä myyjän työkalua

Suolakaivoksen avulla projektiryhmäsi rakentaa palvelupaketin, joka on helppo ostaa ja myydä.

1
10-sivuinen myyntiesitys

Tiivistämme tuotteistuksesi tärkeimmät argumentit napakaksi myyntiesitykseksi. Se toimii työkaluna, jonka avulla pakotamme myyntipuheesi loogiseksi ja sujuvaksi.

2
Kysymyksiä & Vastauksia -pläjäys

Mitä järkevää myyjäsi osaa sanoa, kun asiakas kysyy, että ”miksi tämä palvelunne on näin kallis?” Suolakaivoksen jälkeen jokainen tietää vastauksen tähänkin hankalaan kysymykseen.

3
Hinnasto

Hinnastoa et tarvitse siksi, että hintasi olisivat niin mutkikkaat. Sen sijaan hinnasto on mainio väline kertoa, millainen palvelusi versio tai varustelista vastaa mitäkin veloitustasi.

Kärsimättömille myös viikon Noste-suolakaivos

Jos projektisi on erittäin tärkeä, ehkä se kannattaa rutistaa maaliin viikossa. 

Noste-suolakaivoksesta on tarjolla on myös todellinen suurpaineversio, joka etenee maaliinsa yhden työviikon aikana. Sisältö, tulokset ja hinta ovat samat, mutta projektiryhmäsi saa uuden tuotteen valmiiksi tavallistakin nopeammin.

Kysymyksiä & vastauksia Noste-suolakaivoksesta

Nosteen projektiryhmä huolehtii kaikista Noste-safari-projektiin sisältyvistä tuotteistustöistä. Sinun ja projektiryhmäsi tarvitsee vain osallistua tunnin esitapaamiseen ja kolmeen kaksituntiseen katselmukseen Zoom-videoneuvottelun avulla.

Noste-suolakaivoksessa sen sijaan oma projektiryhmäsi vastaa kaikista projektin tuotteistustöistä, kuten myyntiesityksen, esitteen, hinnaston ja verkkosivun tuottamisesta.  Se edellyttää yhteensä vähintään henkilötyöviikon panosta myös katselmointien välissä. 

Noste-suolakaivos onkin tarkoitettu asiantuntijoille, jotka nimenomaan haluavat opetella tuotteistamista itse tekemällä.

Noste-suolakaivos kestää neljä viikkoa, kun Noste-safari puksuttaa maaliin kolmessa viikossa (tai suurpaineversiona jopa viikossa).

Ideaaliin projektiryhmäänne kannattaa värvätä noin 6–8 osallistujaa. Silloin mukana on riittävästi ideointi- ja tuotantovoimaa myös silloin, kun joku on satunnaisesti poissa. Toisaalta suurempi ryhmä on yleensä vain hitaampi, etenkin jos se sattuu olemaan täynnä suupaltteja.

Pakollisia jäseniä on vain yksi, sillä projektissa on aina oltava mukana  päättäjä. Se tarkoittaa, että hänellä on kaikki valta tehdä nopeita päätöksiä katselmusten aikana ilman kenenkään ulkopuolisen lupaa.

Lisäksi projektiryhmään kannattaa ottaa mukaan yksi asiantuntija, joka tietää, mitä tuotteistettavaan palveluun voi sisältyä ja mitä ei.

Jos yrityksessäsi työskentelee markkinoinnin ammattilainen, hänet kannattaa ottaa mukaan ainakin viimeistelmään aineistojen ulkoasua. Voit värvätä mukaan myös mainostoimistosi tai digimarkkinointitoimistosi asiantuntijat tarpeen mukaan.

Loput paikat kannattaa täyttää myyjillä tai myyntityötä tekevillä asiantuntijoilla. Heitä varten tuotteistustöitä lopulta teemme. Myyjät myös tuntevat asiakkaittensa tarpeet parhaiten.

Kyllä, katselmusten ajankotia voidaan muuttaa niin monta kertaa kuin haluat. Nosteella on kuitenkin oikeus laskuttaa jokaisesta siirrosta 950 euroa + alv. Noste-suolakaivoksen tarkoitus on nostaa tuotteistustöiden prioriteettia väliaikaisesti. Veloitus auttaakin projektiryhmääsi pitämään tämän tavoitteen mielessään.

Voitte toki pyytää asiakkaanne mukaan. Mutta kannattaa miettiä, onko se järkevää. Joskus se on hyödyllistä, mutta yllättävän usein käy päinvastoin.

Jos asiakkaasi osallistuu Noste-suolakaivokseen, varaudu silloin siihen, että hän myös käytännössä päättää, millainen tuotteistuksestasi tulee. Silloin lopputulosta ohjaa yhden asiakkaasi itsekäs näkökulma, joka ei välttämättä ole sama kuin yrityksesi valitseman asiakaskunnan etu.

Jos taas emme ota asiakkaasi toiveita huomioon, hän kysyy aivan aiheellisesti, miksi häntä alun perinkään pyydettiin mukaan.

Useimmiten parempi tapa on tuotteistaa palvelun prototyyppi oman väen kesken ja käydä vasta sen jälkeen kysymässä muutamien asiakkaiden näkemyksiä lopputuloksesta.

Englanninkielisten projektien kysyntä on liian vähäistä, että hankkeeseen liittyviä aineistoja kannattaisi pitää yllä useilla kielillä.

Lisäksi katselmoinnit ovat kaikkien kannalta riittävän vaativia jo suomeksi, puhumattakaan laadukkaan tekstin tuottamisesta. Jos suurin osa ryhmästä yrittää lisäksi keskustella vieraalla kielellä, työteho putoaa vähintään kolmanneksella. Se on merkittävä haitta, kun aikaa on muutenkin niukasti.

Toisaalta valmiiden materiaalien kääntäminen projektin jälkeen onnistuu edullisesti ja nopeasti mille kielelle tahansa.

Noste on toimittanut kymmenittäin Noste-suolakaivoksia. Tässä esimerkki Noste-suolakaivos-projektista vuoden 2020 syksyltä.