Search
Close this search box.

Vakuutussäästäminen aina ajankohtaista​

Minna Elomaa
Minna Elomaa
Valmiina tuplaamaan tuloksesi tai parantamaan tuottavuuttasi? Olen tuloskeskeinen tuotteistaja ja arjen muutosten maaliin saattaja. Varaa puolen tunnin tapaaminen - kirkastetaan tavoitteet ja hyödyt sekä askelmerkit tuotteistuksen tai liinauksen etenemiseen. minna.elomaa@noste.fi ✆ 040 747 1786

Mitä asiakkaiden ongelmia vakuutussäästäminen parhaiten ratkoo? Ja miten voimme helpottaa asiakkaan ostamista? Näitä kysyimme LähiTapiola henkivakuutusyhtiön asiantuntijoiden tuotteistustyöpajoissa.

Tunnistimme kohderyhmille mahdollisia tuotteistettavia palveluaihioita sekä löysimme vakuutussäästämiseen erottautumistekijöitä. Projektin lopuksi valitsimme tuotteistettavaksi kaksi erilaista palvelua eri kohderyhmille – kutsukonsepti säästöhenkivakuutukseen henkilöasiakkaille sekä konsepti asiantuntijayrittäjälle. Molemmat tuotteistettavat palvelut sopivat juuri tähän ajankohtaan erinomaisesti – tarve varautua säästämällä elämänkin varalle kasvaa. ​Näiden tuotteistuksia jatkoimme kahdessa eri ryhmässä.

Tuotteistusprojekteissahan tavoitteena on epätäydellinen tuotteistus – eli päästä testaamaan konseptia mahdollisimman pian asiakkailla. Säästöhenkivakuutuksen kutsukonsepti onkin nyt testauksessa ja sitä kehitetään saadun palautteen perusteella eteenpäin. Asiantuntijayrittäjälle kiinnostavasta konseptista on jo varioitu eri kohderyhmille omat versiot – eli kiteytetty konsepti yhdelle kohderyhmälle ja siitä muokattu puhutteleva versio toiselle kohderyhmälle. Seuraavaksi siirrytään asiakaslanseeraukseen.​

Tuotteistustyöpajojen aikana saimme selkeitä suuntaviivoja oman palvelumme asiakaslähtöiseen kehittämiseen. Asiantunteva ja innostava fasilitointi auttoi meitä kirkastamaan konseptit valituille kohderyhmille. Suosittelemme lämpimästi yhteistyötä Nosteen kanssa! Santtu Tolonen ja Sami Rainio, johtavat asiantuntijat

Noste -suolakaivos®-tuotteistusprojektissa kiteytämme palvelulle hyvän tuotteistuksen tunnusmerkit myyntiesityksen runkoon. Myyjäsi pääsevät heti projektin päätyttyä asiakkaisiin.

Suolakaivoksen osallistujat ovat yrityksesi eri toiminnoista – myynnistä, markkinoinnista, ja palvelutuotannosta. Hyvä projektiryhmän koko on noin 6-8 henkilöä. Asiakkaamme nostavat usein yhdeksi tärkeimmistä tuotteistusprojektin hyödyistä sen, että yrityksen eri asiantuntijat ovat ensimmäistä kertaa yhdessä tuotteistamassa. Yhteinen näkemys kasvaa ja kirkastuu.

Mikä sinulla on tilanne? Tarvitsetko uutta palvelua avaamaan asiakkuuksia? Tai puuttuuko asiantuntijoiltasi yhteinen sanoitus palvelusta? Suolakaivoksessa omat asiantuntijasi ohjatusti puristavat palvelun tuotteistuksen kasaan. Tuotteistus on konkretiaa – käärimme heti hihat ja alamme tuotteistamaan. Lue lisää Suolakaivoksesta.

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Wilhelmiina Palvelut tuotteisti myyntitarinan asiakaskohtaamisiin
Riikka Nurmi

Myyntitarina asiakaskohtaamisiin​

Uusi Wilhelmiina Tenhola palvelukoti kaipasi parannusta täyttöön. Selkeytimme yhdessä kohderyhmät ja palveluvalikoiman sekä tuotteistimme myyntitarinan ensimmäisiin asiakaskohtaamisiin.