Keväällä 2023 valmistunut Wilhelmiina Tenhola, tarjoaa yhteisöllistä palveluasumista ja ympärivuorokautista hoivaa kauniissa ympäristössä Ruskeasuolla. Uuden palvelukodin täytön parantaminen kaipasi kohderyhmän ja palveluiden selkeytystä tukemaan myyntiä.
Kenelle Wilhelmiina Tenhola olisi sopiva koti?
Haastattelimme nykyisiä asukkaita, läheisiä sekä asiakastyön ja myynnin tekijöitä. Käynnistimme tuotteistusprojektin, jolla kiteytimme yhdessä palveluasumisen palvelutarjooman sekä tutustumistilaisuuden myyntitarinan ensimmäisiin asiakaskohtaamisiin.
Kun arjen rahkeet eivät itsellä tunnu riittävän kehittämiseen on hyvä istahtaa alas yhdessä ulkopuolisten sparraajien kanssa. Valmiit materiaalit ja konkreettinen tehtävälista helpottavat myyntiä sekä palveluiden ja viestinnän kehittämistä. Saimme paljon oivalluksia kuinka huomioida asiakkaan ääni ja miten kehittää myynnillisyyttä. Minna Saranpää, toimitusjohtaja
Syvähaastatteluilla saat paremman ymmärryksen asiakkaista ja heidän ongelmistaan. Varmistut, kuka on oikea asiakas palvelullesi ja kuka ei? Millaisia hyötyjä palvelusi pitäisi tarjota ja mikä palvelusi hankinnassa asiakasta epäilyttää? Napakan raportin pohjalta saat varmuuden, että olet tuotteistamassa ratkaisua asiakkaan täsmäongelmaan ja tuotteistusprojektisi saa oikean suunnan.
Usein tuotteistusprojektien päättyessä asiakkaamme nostavat yhdeksi tärkeimmistä hyödyistä sen, että yhteisissä työpajoissa syntyy yhteinen ymmärrys palvelusta, mutta myös ideoita kuinka palvelutuotantoa ja viestintää kannattaa jatkossa kehittää. Siksi Nosteen tuotteistusprojektiin kannattaakin ottaa mukaan asiantuntijoita ja tekijöitä yrityksesi eri toiminnoista – myynnistä, markkinoinnista, ja palvelutuotannosta. Kaikki sitoutuvat palveluun ja jatkokehittämiseen. Hyvä projektiryhmän koko on noin 6-8 henkilöä.
Mikä sinulla on tilanne? Kaipaako myynti selkeää myytävää ja myyntitarina kirkastusta?
Lue lisää, asiakastiedustelu– ja tuotteistusprojekteistamme.