Tarvitset tuotteistajan menetelmiä. Muuten aikasi palaa opetteluun. Toki palvelujen kehittäjille ja tuotteistajille löytyy menetelmiä pilvin pimein. Mutta useimmiten ne ovat niin teoreettista jorinaa, että oppeja on vaikea soveltaa arkityöhön.
TUOTTEISTAMINEN on toista maata. Kirjassa Suomen kokenein tuotteistaja Jari Parantainen kuvaa vaihe vaiheelta, kuinka paketoit asiantuntemuksen palvelutuotteeksi 10 työpäivässä.
Hänen mallisuorituksestaan saat satoja vinkkejä ja neuvoja, mitä tuotteistaminen tarkoittaa käytännössä. Ja tämä mies elää niin kuin saarnaa. Tutustu hänen työnäytteisiinsä.
KIRJAN NIMI: TUOTTEISTAMINEN
KIRJOITTAJA: Jari Parantainen
SIDOSASU: Nidottu
PAINOS: 7.
SIVUJA: 290
JULKAISUVUOSI: 2007
KUSTANTAJA: Talentum
Lataa tästä maksuton Tuotteistaminen-kirjan näyte (127 kilotavun pdf-tiedosto). Saat sen luettavaksesi saman tien ilman rekisteröitymisiä tai muuta simputusta.
Tuotteistaminen-teos esittää MicroMedia Oy:lle kehitetyn aidon asiantuntijapalvelun kaikki tuotteistusvaiheet mitään salaamatta. Hankkeessa käytetty tuotteistusmenetelmä on toimivaksi todettu kymmenissä vaativissa suurten ja pienten yritysten palvelujen kehitysprojekteissa.
Myös itse Tuotteistaminen-kirjasta on tullut kestohitti. Sitä on myyty julkaisuvuotensa jälkeen kymmeniätuhansia kappaleita. Nykyisin kirjasta on myynnissä jo seitsemäs painos.
Sivuilla kuvatut periaatteet tai käytännön esimerkit eivät silti ole vanhentuneet. Päinvastoin, ne ovat suomalaisille asiantuntijoille, johtajille ja yrittäjille ajankohtaisempia kuin koskaan.
Tilaa Tuotteistaminen-kirja Alma Talentin verkkokaupasta tai kysy sitä lähimmästä kirjakaupastasi.
Kaikki Jari Parantaisen bisneskirjat löydät Pölli tästä -blogista.
Miksi lukisit juuri tämän kirjan?………. 7
Mistä tämä kirja sai alkunsa?………. 8
Sinäkin olet asiantuntija………. 10
Mistä tunnistat hyvin tuotteistetun palvelun?………. 12
Millainen olisi kymmenen pisteen tuotteistus?………. 12
Miten asiantuntemus monistuu?………. 15
Miten ravintoloitsija monistaa asiantuntemusta?………. 18
Miten tunnistat huonosti tuotteistetun palvelun?………. 25
Mihin tuotteistushankkeet kaatuvat?………. 25
Tarjonta luo kysyntää………. 28
Myy palvelu ensin, kehitä vasta sitten………. 33
Erotu kilpailijoistasi………. 39
Paketoi kokonaisuuksia………. 47
Poista riskin tunne………. 48
Pelaa monopolia………. 68
Anna törkeä lupaus………. 73
Sommittele tarina………. 79
Kiteytä markkinointikelpoiseksi………. 81
Hinnoittele kannattavasti………. 85
Räätälöi räätälöimättä………. 92
Kehitä ketterästi………. 93
Monista palvelua kuin tuotetta………. 107
Johda palvelutuotantoa………. 110
1. Valitse asiakas………. 143
2. Tunnista asiakkaan ongelma………. 151
3. Selvitä, miksi ongelma on ratkaisematta………. 159
4. Kiteytä törkeä lupaus………. 164
5. Erotu kilpailijoista………. 167
6. Kerro palvelun hyödyt………. 171
7. Anna palvelutuotteellesi naseva nimi………. 173
8. Määritä hinta………. 180
9. Listaa toimitussisältö………. 182
10. Käsittele vastaväitteet………. 185
Lupaus myyntiesitykseksi………. 190
Lupaus esitteeksi………. 192
1. Laadi vaatimusmäärittely………. 197
2. Kokoa työohjeet………. 221
3. Julkista palvelu………. 225
4. Kerää kehitysideat………. 232
5. Kokoa tuotteistuksen tulokset käsikirjaksi………. 240