Search
Close this search box.

Päiväkodissa pienet parannukset osaksi arkea

Tommi Elomaa
Tommi Elomaa
Valmiina tuplaamaan tuloksesi tai parantamaan tuottavuuttasi? Olen valmentanut kymmeniä yrityksiä tuotteistamaan palveluitaan ja nopeuttamaan työnkulkujaan. Varaa puolen tunnin tapaaminen - kirkastetaan tavoitteet ja hyödyt sekä askelmerkit tuotteistuksen tai liinauksen etenemiseen. tommi.elomaa@noste.fi ✆ 040 589 9848

Norlandia Päiväkodeissa oli tarve sujuvoittaa työprosesseja ja siten lisätä aikaa varhaiskasvatustyölle. Työvoiman saatavuushaasteet ja kokemus resurssien riittämättömyydestä ovat varhaiskasvatuksessa arkipäivää. 

Kun kehittäminen  puretaan arjen tilanteisiin sopiviksi palasiksi, sopii liinaus erinomaisesti päiväkoteihinkin. Kehittäminen usein nähdään erilliseksi asiaksi. Pitääkin ajatella niin, että kehittäminen on osa työtä. Siksi säännöllisesti pysähdytään ja pohditaan, miten työn sujuvuutta voi parantaa. Pitää oppia nivomaan pienet parannukset osaksi arkea ja kokeilla mikä toimii.

Mitä enemmän henkilökunta itse ideoi parannuksia, sen parempia niistä tulee ja sen paremmin ne menevät myös käyttöön.

Halusimme tarttua haasteeseen ja osallistaa henkilöstömme miettimään miten resurssit, osaaminen ja arjen organisointi saadaan parhaalla mahdollisella tavalla hyödynnettyä. Mahtava projekti, jota oli ilo olla tekemässä ja ennen kaikkea päästä pian laajentamaan kaikkiin päiväkoteihimme.
Hyvällä organisoinnilla, upeiden työntekijöiden arkea tukevilla oivalluksilla ja asiantuntijan tuella saadaan ihmeitä aikaan päivän rakenteessa. Enemmän aikaa työlle, lapsille ja perheille. Miia Kollin, maajohtaja Norlandia Päiväkodit

Lue projektista lisää hankkeen verkkosivuilta.

Mikä sinulla on tilanne?
Koetaanko prosessit kankeiksi? Onko arki säätöä ja sähellystä? Tuntuuko siltä, että aika vain valuu jonnekin ilman, että valmista tulee? Miten liiketoimintanne tai asiakastyytyväisyytenne muuttuisivat, jos tekeminen olisi sujuvampaa ja aikaa vapautuisi? Lue lisää prosessien liinauksesta.

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Turvan digiasiantuntijat, korvausasiantuntijat ja järjestelmäkehityksestä vastaavat paransivat asiakaskokemusta ja asiantuntijan arkea liinaamalla korvausprosessia.
Tommi Elomaa

Asiakaskokemus ja asiantuntijan arki paremmaksi

Turva liinasi korvausprosessiaan tavoitteena asiakaskokemuksen ja asiantuntijan arjen parantaminen. Digiasiantuntijat, korvausasiantuntijat ja järjestelmäkehityksestä vastaat kuvasivat nykytilan, tunnistivat hukat sekä työstivät konkreettisen kehittämisen suunnitelman.

Keuda kehittää prosesseja
Minna Elomaa

Kohti sujuvampaa toimintaa ja parempaa arkea​

Keudassa prosessien kehittäminen tarvitsi uuden lähdön. Tavoitteena oli saada ylätason prosessikartta päivitettyä sekä priorisoitua prosessitekemistä. Aiemmin tehdyn organisaatiomuutoksen myötä oli myös tarve luoda yhteisiä prosesseja eri toimipisteisiin.​