Jari Parantaisen kirjoittama 50-sivuinen e-kirja neuvoo, kuinka suunnittelet tuotteellesi, palvelullesi tai yrityksellesi myyvän nimen. Etenet vaiheittain fiksusti kuin insinööri.
Kaikki nimet jakautuvat kahteen ryhmään. Toiset niistä lisäävät tuotteen myyntiä. Toiset taas eivät sitä tee. Tuotteistajan nimiopas tähtää siihen, että ansaitset hyvän nimen avulla enemmän rahaa
Tuotteen nimi on yksi kuudesta tuotteistuksen lupausvaiheen tärkeästä osasta. Tuotteistajan nimiopas onkin tarkoitettu niille asiantuntijoille, jotka haluavat kasvattaa myyntiä myös nimen avulla
Löydät tästä oppaasta ohjeet, miten vältät kalliit virheet jo etukäteen.
Oppaan lopusta löydät myös kätevän tarkistuslistan. Käytä sitä avuksi, kun arvioit nimiehdokkaidesi kelpoisuutta.
Nimi on suunniteltavissa siinä kuin mikä tahansa asia. Tuotteistajan nimioppaasta löydät konkreettiset ohjeet kolmivaiheisesta suunnitteluprosessista. Luot heti ryhtiä nimiprojektiisi.
Mitkä ovat hyvän nimen kriteerit? Entä mistä ylipäätään nimiä kannattaisi lähteä etsimään?
Kuinka saat kiinni sellaiset nimiehdokkaat, jotka eivät kelpaa jostain teknisestä syystä?
Miten asetat suurenkin joukon nimiä hallitusti paremmuusjärjestykseen?
Tämä 50-sivuinen opas perustuu käytännön havaintoihin sadoista tuotteistusprojekteista suomalaisissa insinööritaloissa ja muissa asiantuntijaorganisaatioissa lähes 20 vuoden ajalta.
Teoriaa tässä oppaassa ei jauheta. Sen sijaan mukana on tusinoittain esimerkkejä hyvistä ja huonoista nimistä perusteluineen.
Voit soveltaa oppeja myös omassa nimiprojektissasi, etenkin kun keskustelu uhkaa kuumeta mellakaksi jälleen kerran.
DI Jari Parantainen on tuotteistanut insinöörien palveluja jo 20 vuotta. Hänen ensimmäinen nimioppaansa ilmestyi jo yli 10 vuotta sitten Talentumin kustantamana.
Nyt opas on täydellisesti uudistunut. Se sisältää paljon tuoreita esimerkkejä. Mutta toisin kuin aikaisemmin, nyt saat kirjan täysin maksutta. Vältät kalliita harjoituskierroksia. Pääset pian laskuttamaan insinööriesi työstä enemmän kate-euroja.
Kirja sisältää esimerkkejä siitä, miten isotkin yritykset sähläävät nimiprojektinsa. Ei ole mitenkään harvinaista, että huonosti mietityt nimet maksavat liliketoiminnalle miljoonia euroja.
Yllättävän usein vahingot ovat seurausta siitä, että nimen suunnittelijat ovat jättäneet aivan perusasiatkin rempalleen.
Tuotteistajan nimioppaasta löydät käytännöllisen tarkistuslistan, joka sisältää kaikkiaan nelisenkymmentä kohtaa.
Montako niistä osaisit luetella saman tien, jos joku niitä sinulta nyt kysyisi?
Täydellistä nimeä on vaikea keksiä. Toisaalta hyvän nimen on täytettävä monta teknistä kriteeriä, että voisit rakentaa bisnestäsi sen varaan. Niiden kanssa sinulla ei ole mitään syytä hölmöillä.
Jari Parantaisen kirjoittama 50-sivuinen e-kirja neuvoo, kuinka suunnittelet tuotteellesi, palvelullesi tai yrityksellesi uuden nimen. Etenet vaihe kerrallaan fiksusti kuin insinööri.
Kaikki nimet jakautuvat kahteen ryhmään. Toiset niistä lisäävät tuotteen myyntiä. Toiset taas eivät sitä tee. Tuotteistajan nimiopas tähtää siihen, että ansaitset hyvän nimen avulla enemmän rahaa
Tuotteen nimi on yksi kuudesta tuotteistuksen lupausvaiheen tärkeästä osasta. Tuotteistajan nimiopas onkin tarkoitettu niille asiantuntijoille, jotka haluavat kasvattaa myyntiä myös nimen avulla.
Löydät tästä oppaasta ohjeet, miten vältät kalliit virheet jo etukäteen.
Oppaan lopusta löydät myös kätevän tarkistuslistan. Käytä sitä avuksi, kun arvioit nimiehdokkaidesi kelpoisuutta.