Terveys-Fix poistaa maanantaiaamun paniikin
Kir-Fix Oy tuotteisti lainavarastopalvelunsa. Erottuva lupaus, kiteytetyt hyödyt sekä apu hinnan perusteluun olivat tavoitteita tuotteistusprojektiin lähdettäessä.
Tästä löydät kymmeniä esimerkkejä asiakkaidemme projekteista:
palveluiden tuotteistaminen, prosessien liinaus, sote-asiakkaiden liinaus sekä koulutukset.
Kir-Fix Oy tuotteisti lainavarastopalvelunsa. Erottuva lupaus, kiteytetyt hyödyt sekä apu hinnan perusteluun olivat tavoitteita tuotteistusprojektiin lähdettäessä.
Mitä tehdä, jos asiakas pyytää jotain, mitä en osaa, ja josta en tiedä, miten se tehdään? Miten asetan hinnan oikein, ettei palveluni ole liian halpaa eikä kallistakaan? Mitä vastaan, kun asiakas kysyy miksi palvelusi on niin kallis?
Autoimme Viestimediaa tuotteistamaan metsäsisällön uudenlaiseen kokonaisuuteen. Tavoite oli tehdä media niille metsänomistajille, jotka haluavat olla Suomen parhaita.
Tuotteistaessa siirrymme ominaisuuspuheesta hyötypuheeseen. Hyvin usein kuitenkin sekoitamme tuotteen tai palvelun ominaisuudet ja hyödyt. Käyn tässä lyhyesti muutamalla helpolla esimerkillä läpi ominaisuuden ja hyödyn eroa.
Perinteisesti asianajajien palveluja on ostettu räätälöitynä ja tuntipohjaisella hinnoittelulla. Youristia päätti tuotteistaa palveluitaan ja yhdessä paketoimme uuden palvelun kansainvälisille yrityksille.
Attendo halusi selvittää, voisiko hoivakotien tukityön prosesseja, johtamista ja organisointia kehittämällä sujuvoittaa myös välitöntä hoitotyötä.
Havainnoimme ja kehitimme tukityön työnkulkuja ja löysimme keinoja, joilla hoitajat ja hoitoapulaiset pystyivät vapauttamaan jopa tunnin lisää aikaa työpäiviin. Samalla hoitajien tekemää välillistä hoitotyötä voitiin merkittävästi vähentää.
Asiantuntijoiden synti tai suuri vaikeus on oman osaamisensa hinnoittelu ja kiteyttäminen selkeiksi palveluiksi. Mikä on oikea hintalappu asiantuntijuudelle? Miksi hintojen piilottelusta pitäisi päästä eroon?
Näillä neljällä vinkillä pääset jo pitkälle ja vältät myös tyypillisiä tuotteistusprojektien kömmähdyksiä: rajaa asiakkaasi, tuotteista heti myytävää, aloita lupausvaiheesta ja kiteytä hittituotteen tunnusmerkit.
Yrittäjän hyvinvointia ruokkivat innostus ja kuuluisa yrittäjän vapaus. Yrityksen tyhjenevä kassa, kasvavat kustannukset tai väärään suuntaan menevä myyntikäyrä luovat puolestaan extra painetta. Miten tuotteistamalla parannat jaksamistasi?
Aktia Henkivakuutuksen kasvua haluttiin vauhdittaa parantamalla erikoistuneen jakelukanavan myynnintukea ja nopeuttamalla hakemusten läpimenoaikoja.
Tunnistimme myyntiprosessin pullonkaulat, haimme ratkaisuja sekä priorisoimme toimenpiteet myyntiprosessin, osaamisen ja yhteistyön sujuvoittamiseen.
Coronaria Kuntoutuspalvelut asetti projektin tavoitteeksi nopeuttaa asiakkaiden pääsyä terapiaan sekä vapauttaa terapeuteille lisää asiakasaikaa.
Digital Audit Company on yksi Suomen tehokkaimmista tilintarkastajista. Tarkastusten yhteydessä on tullut ilmeiseksi, että asiakkaat kaipaavat apuja myös kyberriskiensä auditointiin.
Yrityspäättäjien ja tietoturvan asiantuntijoiden haastatteluista saadun ymmärryksen perusteella tuotteistimme Digital Audit Companyn tiimin kanssa uuden Kyberauditointi palvelun.
Palvelu lanseerataan alkuvuodesta 2023.
Silta Oy on palkanlaskennan ja HR-palveluiden asiantuntijayritys. Heidän asiakkaansa voivat olla murehtimatta palkanlaskentaa ja keskittyä omaan liiketoimintaansa.
Sillan ammattilaiset kiteyttivät suurasiakkaille uuden palvelun asiakashyödyt sekä sisällön helposti ymmärrettäväksi.
Hyvinvointialueiden käynnistyminen ja kunnissa tapahtuvat muutokset vaikuttavat moniin toimijoihin, niin myös Hoivatiloihin. Projektimme tavoitteina oli uudistaa palvelukortteli –konseptia ja tuotteistaa Hoivatilojen asema Suomen johtavana palvelukorttelirakentajana. Lopputuloksena halusimme tehdä korttelin ostamisesta helppoa.
Oletko miettinyt, mikä kohderyhmääsi yhdistävä tapahtuma herättää ostohalut? Milloin myynti onnistuu? Asiakkaan ostoikkunan avaavia asioita yrityksissä riittää.
Kirjoitamme Pölli tästä -blogia jokaiselle asiantuntijalle tärkeistä aiheista, kuten tuotteistaminen, hinnoittelu, ratkaisumyynti, sisältömarkkinointi, strategia ja johtaminen.
Näpyttele sähköpostiosoitteesi ja saat jatkossa tiedon uusista asiakastarinoista, blogikirjoituksista sekä vinkit tuotteistukseen. Tilaamalla uutiskirjeen annat Noste Oy:lle luvan henkilötietojesi tallentamiseen ja käsittelyyn. Voit peruuttaa tilauksen milloin tahansa parilla klikkauksella.