Kokemuksia Nosteen koulutuksista & projekteista

Tästä löydät sensuroimatonta palautetta koulutuksistamme ja kymmeniä esimerkkejä asiakkaittemme tuotteistusprojekteista.

Minna Elomaa

Hoivatilojen korttelin kokoinen tuotteistus

Hyvinvointialueiden käynnistyminen ja kunnissa tapahtuvat muutokset vaikuttavat moniin toimijoihin, niin myös Hoivatiloihin. Projektimme tavoitteina oli uudistaa palvelukortteli –konseptia ja tuotteistaa Hoivatilojen asema Suomen johtavana palvelukorttelirakentajana. Lopputuloksena halusimme tehdä korttelin ostamisesta helppoa.​

Minna Elomaa

Mikä saa asiakkaan ostoikkunan aukeamaan? 

Oletko miettinyt, mikä kohderyhmääsi yhdistävä tapahtuma herättää ostohalut? Milloin myynti onnistuu? Asiakkaan ostoikkunan avaavia asioita yrityksissä riittää.

Minna Elomaa

Tilannekuva johtamisesta ja tukiprosesseista EMA Ensihoidolle

EMA Ensihoidon johto tarvitsi tilannekuvan rooleista, vastuista, päivittäisjohtamisesta ja tukiprosesseista.​ Projektissa kuuntelimme tekijöitä. Yhdessä ideoimme parannuskeinoja sekä kokosimme toimenpidesuunnitelman, minkä toteuttaminen alkoi heti. Mikä parasta, ilman merkittäviä ICT panostuksia.

Riikka Nurmi

Neljä kysymystä ennen tuotteistusprojektin käynnistämistä? 

Tuotteistusprojektin käynnistäminen mielessä? Nosteen kokemuksista kokosin listan kysymyksiä, joihin etukäteen vastaamalla voit varmistaa, että tuotteistusprojektisi ei hyydy tuloksettomana. Kysymyslista toimii yhtä hyvin käynnistit sitten sisäisen tuotteistusprojektin taikka hyödynnät ulkoista apua.

Riikka Nurmi

Räätälöinnistä eroon – toiminta skaalattavaksi

Strongest Groupin ongelmana oli, että kaikki caset räätälöitiin asiakaskohtaisesti. Myynnin ammattilaisten arki ja kasvutavoitteet tarvitsivat selkeät asiakaskohderyhmät ja palveluvalikoiman.

Riikka Nurmi

Tuotteistaminen vs. palvelumuotoilu

Meiltä säännöllisesti aina kysytään palvelumuotoilusta. Mikä on palvelumuotoilun ja tuotteistamisen ero? Milloin hyödyntää tuotteistamista ja milloin palvelumuotoilua? Teemmekö me tuotteistajat myös palvelumuotoilua?

Riikka Nurmi

Verkkoaseman teknologiapalveluiden tuotteistaminen

Verkkoaseman teknologiapalveluissa kaikki onnistui ja asiantuntijat puhuivat salakieltä. Loimme yhtenäisen kuvan Verkkoaseman teknologiapalveluista. Samalla tuotteistimme kasvupäälliköille selkeää myytävää, vähensimme räätälöintiä ja projektien työlästä toteutusta.

Riikka Nurmi

Asiantuntijuuden tuotteistaminen – Case Somefarmaseutti

Somefarmaseutin tavoitteena oli apteekkialan koulutus- ja valmennuspalveluiden sisäänheittotuotteen tuotteistaminen helpottamaan palveluiden myyntiä. Tuotteistimmekin Uuden apteekkarin ensiapu™ -kartoituspalvelun tunnistamaan apteekin maineen ja mielikuvan, henkilöstön sekä apteekkarin

Minna Elomaa

Testaa onko ostaminen yrityksestäsi helppoa?

Oletko koskaan testannut, onko yritykseltäsi helppo ostaa – tai onko ostaminen edes mahdollista? Tee testi yrityksesi omilla nettisivuilla kuin olisit oikea maksava asiakas. Älä kuvittele, että mikään toimisi niin kuin olit ajatellut.

Minna Elomaa

Mistä palvelun tuotteistaminen kannattaa aloittaa?

Useimmiten asiakkaiden esittämä kysymys on, että mistä palvelun tuotteistaminen kannattaisi aloittaa. Suosittelemme aina paketoimaan ensiksi raakileita, jotka täyttävät jonkin (tai useita) kuudesta kriteeristä.

Tommi Elomaa

Hoitajalle tunti lisää aikaa – Case Wilhelmiina Palvelut

Prosessien sujuvoittamisen tavoitteena oli vapauttaa hoitajien aikaa. Vapautunut aika käytettäisiin siihen, että hoitajat ehtisivät asukkaiden kanssa tekemään asioita yhdessä. Ja se oli meistä sata kertaa parempi tavoite kuin saada hoitajamitoitus riittämään juuri lain vaatimassa minimissä.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja

Keksijänero Thomas Alva Edison istui usein patenttikonttorissa. Hän tutki muiden patenttihakemuksia. Hän osasikin soveltaa ideoita – olivat ne alun perin hänen omiaan tai eivät.

Mikset sinä tekisi samoin? Ideat ovat vapaata riistaa. Niitä ei voi patentoida. Siksi ideoita kannattaa pölliä, soveltaa ja yhdistellä.

Pölli tästä -blogi on tarkoitettu insinööreille, yrittäjille ja johtajille, joita kiinnostaa tuotteistaminen, hinnoittelu, myynti ja markkinointi. Löydät täältä liikeideoita, palvelukonsepteja, kampanjoita ja näkökulmia.

Pölli tästä valittiin Digitodayn Blogit kunniaan 2008 -kilpailun ammatti- ja teknologiablogien voittajaksi. Lisäksi tuomaristo antoi kunniamaininnan sisällön kielellisestä rikkaudesta.

Pölli tästä -blogi on ideavarkaan apaja