Etsi kirjoituksia
Close this search box.
Palaute: "Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa."

Palaute: ”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa.”

Jari Parantainen
Jari Parantainen
Olen Suomen kokenein tuotteistaja. Koulutan & konsultoin. Aiheina tuotteistaminen ja hinnoittelu. Palkittu Pölli tästä -blogi & bisneskirjoja. jari.parantainen@noste.fi ✆ 050 5229 529

Piipahdin eilen kauniissa & aurinkoisessa Turussa jorisemassa Intoo-koulutuksen kurssilaisille. Aiheenamme oli tuotteistaminen.

Paikalle Logomoon oli raahautunut runsaat 70 osallistujaa, joista suurin osa oli yrittäjiä.

Rupeamamme kesti yhdeksästä puoli neljään. Se on paatuneimmankin seminaarisissin hanurille kova urakka. Porukka horjui salista puolitajuttomana päivän päätteeksi.

Keräsin tuttuun tapaan palautteet. Tämä oli aika hauskaa itseruoskintaa:

”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa. Tottahan se on, me ollaan vätyksiä. Koulutuksen jälkeen ei voi olla tekemättä tuotteistamista firmalle.”

Kommentti liittyy luultavasti pahimpiin ostamisen esteisiin. Yksi niistä on ostajan laiskuus. Evoluutio on huolehtinut, että olemme kaikki pohjimmiltamme melkoisia plösöjä.

Siksi tuotteistajan täytyykin koko ajan pohtia, miten hän raivaa vähänkään vaivalloiset vaiheet ostajan tieltä. Ja ehkä hiukan omaltakin reitiltään.

Kerran tuotteistettua palvelua on paljon mukavampaa myydä ja toimittaa.

Laskin palautteista Net Promoter Score -pisteet:

  • Suosittelijoita 49 kpl (72,1 %)
  • Neutraaleja 18 kpl (26,5 %)
  • Ei-suosittelijoita 1 kpl (1,5 %)
  • Yhteensä palautteita 68 kpl
  • NPS-pisteet 71 (= vahva suositus)

Tässä kaikki osallistujien kirjalliset palautteet sensuroimattomina:

  • ”Kiitos?”
  • ”Kiitos mukavasta ja ajatuksia herättävästä päivästä.”
  • ”Kiitos?”
  • ”Hyvä setti! ??”
  • ”Loistava koulutus! Hyvin jaksaa kuunnella vaikka pitkänkin päivän ? Paljon taas ajattelemisen aihetta!”
  • ”Suosittelen myös lukemaan kirjasi!”
  • ”Kiiitos tosi virkistävästä päivästä ?”
  • ”Mielenkiintoinen päivä.”
  • ”:) Kiitos, danke! Piristävä, hyviä tarinoita.”
  • ”Melkeen harmittaa kun en ole yrittäjä. Työntekijänä ei pysty vaikuttamaan kaikkiin asioihin mihin haluaisi.”
  • ”Kiitos koulutuksesta ?”
  • ”Hei, ysin antaisin. Ensimmäinen myyntikoulutus missä todella viihdyin? mukavaa syksyn jatkoa.?”
  • ”Hyvä ja kerrankin käytännönläheinen koulutus joka tuulettaa mukavasti yksinyrittän päätä! ?Ps mikset kerää puhelinnumeroita & sähköpostiosoitteita? ?”
  • ”9:n arvoinen ja yrittäjää herättävä koulutus. Kiitos!”
  • ”Mahtava, havainnollistava koulutus ??? kiitos! T. Digimeikkari”
  • ”Hei, mieluusti suosittelen koulutusta, asteikolla 9: innostava, jossa oli helpot ymmärrettävät esimerkit.”
  • ”Aivan loistava! Suosittelen kaikille asiasta kiinnostuneille. Hyvillä ja helpoilla esimerkeillä asiat menivät hyvin perille?Sain paljon hyviä vinkkejä, kiitos!”
  • ”Sopii monenlaisille yrityksille ja toimijoille.”
  • ”Kiitos inspiroivasta koulutuksesta!”
  • ”Paljon asiaa, jonka sulattamiseen menee paljon aikaa! Tästä on hyvä jatkaa…”
  • ”Aika meni siivillä. Tiukkaa asiaa.”
  • ”Ihan hupi-ukko olet.”
  • ”Muutan perinteisen takaisin menneisyydeksi, kiitos!”
  • ”Moi! Kiitokset päivästä! Annan numeroksi 8.”
  • ”Asiallinen mut välillä ylilyöntejä.”
  • ”Loistava kurssi, joka saa nauramaan omille puutteille.”
  • ”Kiitos mieleen jäävästä päivästä, huumorista ja kiroilusta!”
  • ”Mielenkiintoinen esitys ja ajatuksia herättävä.”
  • ”Sisältö keskittyy olennaiseen, esimerkkitapaukset pääosin negatiivisia, ehkä herättävääkin toisaalta. Maallikollekin avautui helposti sisältö.”
  • ”Monta lamppua syttyi. Yksinkertaisesti ymmärrettävästi esitetty asiat.”
  • ”Esimerkit loistavia. Sormet syyhyy jo, että pääsis tuotteistushommiin!”
  • ”9 omalle porukalle, 1 kilpailijalle.”
  • ”Olimme todella kusessa Parantaisen koulutuksessa. Tottahan se on, me ollaan vätyksiä. Koulutuksen jälkeen ei voi olla tekemättä tuotteistamista firmalle.”
  • ”Kiitos aidosta, hauskasta, mukaansatempaavasta ja rohkaisevasta koulutuspäivästä!”
  • ”Hyvä koulutuspäivä. Ajatuksia heräsi ja toivottavasti generoi toimintaa. Arvio 10. T. Verhoilija. ?”
  • ”Siis mä uudestisynnyin tämän luennon aikana! Vielä kerran kiitos, Jari, loistavasta päivästä, t. Omena-Kaarina”
  • ”Olen lukenut kirjasi ja osallistunut aiemmin luennollesi. Hyvää kertausta ja tuotteistamisprosessit käynnissä. Kiitos!”

Aiheeseen liittyvät muut kirjoitukset

Näin myyjä manipuloi sinua
Jari Parantainen

Myyjä manipuloi sinua vähän väliä

Kyllä meistä jokainen on nähnyt, miten myyjä manipuloi kylmän rauhallisesti. Hän ei todellakaan ajattele muuta kuin omaa etuaan – ja sitäkin härskin lyhytnäköisesti. Silti Myyjä manipuloi -koulutukseni nimi polttaa päreitä joka vuosi.